Belastingaangiften
Voor een vaste prijs kunnen wij de volgende fiscale aangiften voor u verzorgen:
- Aangifte inkomstenbelasting
- Aangifte omzetbelasting
- Aangifte vennootschapsbelasting
- Aangifte dividendbelasting
- Aangifte schenkings- en successierecht
- Middeling
Welke gegevens heb ik nodig voor belastingaangiften?
Eind januari krijgt u weer bericht van de Belastingdienst om uw aangifte te doen. Excellent neemt dit graag voor u uit handen. Voor deze aangiften hebben wij en de Belastingdienst een aantal zaken van u nodig. Als u deze zaken bij elkaar heeft kunnen wij direct voor u aan de slag.
Bekijk hieronder een handig overzicht:
Persoonlijke gegevens
- uw burgerservicenummer (BSN) en dat van uw partner en kinderen
- uw rekeningnummer
- uw DigiD en dat van uw partner
Inkomsten
- uw jaaropgaven over 2017
En als u die niet hebt: uw salarisstroken - ontvangen partneralimentatie
Bankrekeningen
- het jaaroverzicht 2017 van uw betaalrekening
- het jaaroverzicht 2017 van uw spaarrekening en dat van uw kinderen
- het jaaroverzicht 2017 van uw beleggingen
Wonen
- de WOZ-waarde van uw huis met peildatum 1 januari 2016
Deze waarde staat op de WOZ-beschikking die u vorig jaar van de gemeente hebt gehad. - de jaaropgaaf van uw hypotheek
- bij koop of verkoop van uw woning: de notarisafrekening
Aftrekposten
U hebt betalingsbewijzen nodig. Denk aan:
- giften
- zorgkosten die u niet vergoed hebt gekregen
De eigen bijdrage Zvw, zorgverzekeringspremie en het eigen risico mag u niet aftrekken. - betaalde partneralimentatie
- als u geen recht had op studiefinanciering: betaalde studiekosten
Overig
- gegevens van leningen en andere schulden
- gegevens van betaalde lijfrentepremies
- een overzicht van betaalde arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV)
- dividendgegevens
Alleen als u deze hebt gehad:
- de voorlopige aanslag inkomstenbelasting over 2017
- de voorlopige aanslag inkomensafhankelijke bijdrage Zvw over 2017